TikTok идва на българския рекламен пазар през 2024 г. с пълния си набор от възможности
Какво да очаквате и как да се подготвите
Защо това е така?
- TikTok има над 2,3М потребители в България, повече от Instagram (1.9M) и скъсява все повече дистанцията с Facebook, който за една година е загубил 600К потребители.
- До неотдавна TikTok се възприемаше за мрежата на младите, но това се промени значително, като към момента 44% от потребителите в световен мащаб са на възраст 25–44 години – най-активната икономически част от населението.
- Така дългоочакваната алтернатива за e‑commerce бизнесите.
- Опитът ни на други пазари показва, че алгоритъма на TikTok е добре оптимизиран и постига добри резултати, при правилно настройване на рекламните кампании.
- Цената на рекламата на повечето от вече активните рекламни пазари в Европа е значително по-ниска от тази на конкурентите.
Какво е възможно към момента — промотирането на публикации е с много ограничени възможности и очаквано не постига толкова добри резултати, често дори не се изразходва платения предварително бюджет, не се достигат прогнозните резултатите и т.н.
Трябва ли това да ви отказва от този канал? Твърдо не! TikTok вече се доказа, като работещ канал за хиляди български бизнеси, които присъстват там и се развиват и продават чрез органични публикации и live.
Вече над две години работим с български бизнеси за рекламните им кампании, като им помагаме да се възползват от възможностите на този канал на други пазари и можем да потвърдим ефективността му.
А, сега имаме и новина! През втората половина на година ще се отворят всички рекламни възможности и местните компании ще могат да създадат свои Бизнес център и рекламни акаунти, да интегрират пиксел и да се възползват от възможностите за таргетиране по демография, интереси и поведение на потребителите.
Какви стъпки да предприемете за да се подготвите?
- Направете проучване и анализирайте наличното вече съдържание, свързано вашия бизнес, създадено от потребители
- Проверете конкуренцията – локална и международна
- Запознайте се с политики за реклама. Имайте предвид, че в много отношения те са по-строги от тези на Meta и Google.
- Създайте бизнес профил за вашата компания
- Ако още не сте започнете да създавате съдържание. Това ще ви позволи да разберете поведението на потребителите в тази социална мрежа – на какво откликват най-добре.
- Добавете TikTok Pixel във вашия онлайн магазин/сайт сега (към момента е възможно само ако работите с агенция, като нас). По този начин ще може предварително да съберете данни и информация за потребителите, да подготвите аудитории и да създадете най-правилната стратегия преди да започнете реално да инвестирате. Това ще е ключово предимство и ще ви позволи да постигнете максималното от кампаниите.
- Бъдете бързи и сред първите! – Големите традиционни рекламодатели реагират по-бавно, използвайте го. Пример за това е април 2019г., при първия локдаун се наложи всички да променят начертаните си планове и стратегии за рекламиране, но при мултинационалните компании това изискваше да се премине отново през всички нива на одобрение, създадените вече реклами за десетки хиляди да се променят и т.н., а това е бавен процес. В резултат бързите и адаптивните успяха да се възползват от по-добри цени и по-ефективната реклама, благодарение на намалелия рекламен шум. Разбира се, от тогава много неща се промениха и вече няма да разполагате с толкова много време.
GoOnline има директен договор с TikTok, една от малко агенции. На базата на тези ни отношения ние имаме възможност да създаваме рекламни акаунти за нашите клиенти, без да се изисква да имат регистрирани офиси в други държави и да рекламират на всички отворени пазари.
За да гарантираме безпроблемната работа онлайн магазина/сайта преминава предварителна проверка от страна на TikTok.
Екипа ни преминава обучения за работа с платформата, имаме постоянна връзка с акаунт екип TikTok, което помага за бързото разрешаване на възникнали казуси.
Познаваме платформата и нейните специфики от реални кампании.
Може да се включите в групата TikTok Маркетинг във Facebook, посветена на дискусии и въпроси свързани с всички аспекти на TikTok.