Бъдещето на телевизията е в споделеното гледане онлайн!
Гледането на телевизия като споделено преживяване изглеждаше като нещо останало в миналото, но нови изследвания показват, че съвместното гледане на смарт телевизори отново е на мода. Ето какво трябва да знаят рекламодателите.
Преди появата на Интернет, семействата се събираха заедно, за да гледат последния епизод на любимата си телевизионна драма. Приятелите организираха вечери с гледане на филми. Гледането на телевизия с други често беше акцентът на седмицата и беше ключово за сближаването на хората.
Оттогава насам, преминаването към гледане на съдържание на мобилни устройства доведе до разпространение на местата, където се публикува и консумира съдържание, нелинейни навици на гледане и увеличение на гледането самостоятелно. Но сега, според нови изследвания, YouTube и свързаните телевизори променят този модел.
Изследването, проведено тази година от Google в партньорство с Ipsos, установява, че въпреки нарастването на фрагментираното гледане на различни устройства, зрителите в цяла Европа все още копнеят за това споделено преживяване, а свързаните телевизори са средство за сближаване на хората повече от всякога.
Като се има предвид, че 71% от анкетираните в Европа вече заявяват, че тяхната дефиниция за телевизия включва стрийминг услуги като Netflix, Amazon Prime и YouTube, ето няколко неща, които брандовете могат да направят, за да достигнат до клиентите в техните холове и дневни.
Възползвайте се от усещането за общност
Точно както зрителите изграждат по-дълбока връзка с създателите чрез феномен, наречен „Ефектът ИКЕА“, най-новото изследване на Гугъл разкрива, че три четвърти от хората казват, че постигат по-дълбока връзка с приятелите и семейството, с които гледат YouTube.
Потребител на YouTube от Нидерландия дори стига дотам, че да каже, че гледането на YouTube на голям екран е най-добрият начин за създаване на връзка. „Става въпрос за това да бъдем заедно, да общуваме и да се смеем“, казва той.
Маркетолозите, които искат да достигнат до по-голяма аудитория, могат да се обърнат към свързаната телевизия, тъй като потребителите търсят усещането за добро настроение от съвместното гледане.
Повече от четирима от петима казват, че се чувстват добре, защото запознават другите с нещо ново или другите ги запознават с нещо, когато гледат YouTube заедно. Друг потребител на YouTube, базиран в Италия, обяснява: „Когато гледам YouTube с дъщеря си, научавам за нейните вкусове, тъй като тя ми разказва за нещата, които харесва.“
Изследвайте популярните жанрове на съдържанието
Важно е рекламодателите да разберат какви жанрове съдържание стават популярни на смарт телевизори. По този начин те могат да достигнат до ангажирани потребители на правилното място.
Например, времето за гледане на туристическо съдържание в YouTube на смарт телевизори се е увеличило с 45% на годишна база, докато времето за гледане на хумористично съдържание се е увеличило с повече от 50% на годишна база във Великобритания.
Видеоклиповете, вдъхновени от групови дейности, също се появяват като популярни споделени преживявания за зрителите в тяхната всекидневна. Например, съдържанието свързано с танци се е увеличило с 22% на годишна база във времето за гледане на смарт телевизори. Маркетолозите, които се възползват от този все по-популярен жанр в YouTube, могат вече да се включат в играта на големия екран.
Потребител на YouTube от Великобритания обяснява: „Всъщност можете да влезете в YouTube и да прекарате половината си ден, като научите нещо ново и да почувствате, че сте се развили.“
Зрителите на свързани телевизори обръщат повече внимание — също и на рекламите.Освен че гледат любимите си пътнически предавания в YouTube на телевизорите си, хората търсят съвети и информация относно решенията си за покупка. Всъщност 57% от европейците използват YouTube за проучване на продукти. За марките и продуктите може да бъде трудно да се откроят на претъпкания пазар. Но маркетолозите могат да се обърнат към свързаната с интернет телевизия, където 86% от зрителите казват, че обръщат повече внимание на това, което гледат, докато гледат YouTube заедно на телевизионни екрани, а седем от десет са отворени да гледат реклами, които са лично релевантни за тях. Семействата, общностите и културите сега гледат заедно съдържание, до което нямаха да имат достъп, ако бяха сами. Интернет телевизията на мсарт телевизори отново направи стария екран в дома популярен — и маркетолозите имат възможност да изградят брандова релевантност и да достигнат до повече хора там, където се чувстват най-добре.