TikTok – струва ли си да включите този канал в маркетинг микса
TikTok ме накара да го направя! Над 80% от потребителите в MENAT споделят това мнение
От средата на 2024г. TikTok официално отвори рекламните възможности за България, но има ли смисъл да инвестирате?
„TikTok е мрежата на младите“ – не малко време това беше така, но през последните две години профила на потребителите на TikTok силно се промени, като вече преобладаваща част от хората са над 25 години.
Според данните над 2,5 млн. са потребители над 18 години в България (данни за 13–17 не се предоставят).

И, все пак извън демографията стрували си за вашият бизнес да инвестирате в TikTok? Едно независимо проучване на Ipsos отговаря на този въпрос. Данните не са конкретно за България, но данните в тях са релевантни и за нашият регион.
Според доклада „TikTok Made Me“ на Ipsos, водещата компания за пазарни проучвания в MENA, близо 80% от потребителите на MENAT са повлияни да купуват марки, след като гледали съдържание в TikTok.
Докладът подчерта влиянието на TikTok в региона на MENAT, особено в секторите на автомобилите, пътуванията, храните и напитките и развлеченията. Той показва въздействието на TikTok върху поведението на потребителите в различни индустрии и активното му влияние върху вземането на решенията за покупка.
Пътуване: Един от двама потребители в MENAT гледал видеоклипове свързани с пътуване в TikTok през последните шест месеца, твърди, че коментарите и препоръките от създателите са повлияли и оформили плановете им за пътуване.
Развлечения: В MENAT най-малко 3 от 5 потребители на TikTok са гледали свързани с развлечения видеоклипове през последните шест месеца. Платформата предлага уникално пространство за потребителите да откриват и споделят съдържание, което харесват.
Храни и напитки: От видео рецепти от инфлуенсъри, до вирал food challenges , потребителите на MENAT обсъждат храни и напитки и видеоклипове за готвене с приятелите си и поне 1 от 2 потребители е предприел действие подтикнат от съдържание за храна и напитки/готвене в TikTok.
Автомобили: След като са видели видеоклип за автомобил в TikTok, повече от една трета от потребителите са предприели действие в рамките на една седмица — търсене на рецензии или оценки от ревюта, посещение на уебсайтове и свързване или посещение на представителства. Това ни показва ролята на платформата при оформянето на автомобилните предпочитания в MENAT.

Поведението на потребителите ни показва как TikTok катализира мотивацията, запознаването с нови продукти и действия, като по този начин предлага ценни насоки за марките, които се стремят да се свържат пълноценно със своята аудитория.
Проучването
показва, че потребителите на TikTok са силно отворени към брандирано
съдържание, като възприемат рекламите като интересни, creator-led*, подходящи и информативни. В резултат на
това потребителското поведение се променя, като над половината потребители се
решават на непланирани покупки след взаимодействие със съдържание на
платформата.
TikTok вече е повече от място за забавление и се превръща мощен инструмент за стимулиране на действия, оформяна на предпочитания и засилване на продажбите.
От откриването на продукти и брандове до решенията за покупки, докладът TikTok Made Me показва как TikTok е заедно с потребителите и оказва влияние през целия процес на вземане на решение за покупка, предлагайки изживяване, което създава автентични връзки и изгражда надеждност и доверие.
* В контекста на TikTok,
“creator-led” съдържание се отнася до реклами или кампании, в които
ключова роля играят популярни инфлуенсъри или създатели, които представят
продуктите по естествен, автентичен и ангажиращ начин, вместо да се използват стандартни,
традиционни рекламни формати.
Източник: Ipsos “TikTok Made Me” 2024