Как да започнем да рекламираме онлайн в социалните мрежи?

Създаваш онлайн магазин. Добавяш продукти, описания и цени. Вече си готов да приемаш поръчки. Правиш си Facebook страница. Показваш сайта на приятели и познати, и очакваш поръчки, но те така и не идват. Решаваш, че трябва да започнеш да рекламираш онлайн, но не знаеш от къде да започнеш.

Ако си минал по този път или искаш да започнеш да рекламираш, то тази статия е за теб. В нея ще се съсредоточим върху нещата, които трябва да подготвим преди да пуснем нашата първа реклама.

Преди да се съсредоточим в рекламирането в социалните мрежи, трябва да се има предвид, че всеки бизнес е индивидуален. В някои случай социалните мрежи са най-подходящи, в други – има по-ефективни подходи и места за реклама.

Рекламирането онлайн може да се раздели на два етапа, подготвителен и същински процес по промотиране на нашите продукти.

Подготвителният процес е този, в който събираме всички активи, които са ни необходими, за да можем да рекламираме ефективно и изпълняваме законовите изисквания за тази цели. Това са Facebook страница, рекламен акаунт, Facebook пиксел и продуктов каталог.

Facebook страницата е мястото, на което ще споделяме нашите продукти и новини около кампаниите, които провеждаме.

Рекламният акаунт е мястото, на което ще менажираме нашите реклами. Там определяме аудиториите, към които ще насочваме рекламата и задаваме нашите бюджети.

Facebook пикселът ще отчита действията на нашите потенциални клиенти и продажбите на сайта. Това парче код, ще изпраща информация на Facebook, чрез която ще определяме колко ефективни са нашите кампании. И това не е всичко. Благодарение на него, можем да създаваме аудитории от хора, които вече са посетили нашия сайт и са извършили някакво действие. Facebook пикселът е ключов елемент и правилната му настройка спомага ефективността на нашите реклами.

Продуктовият каталог ще използваме за създаване на реклами тип каталог. Специфичното при този тип реклама, е че тя е индивидуална за всеки потребител и се определя спрямо неговите интереси. Той съдържа всички наши продукти и включва в рекламата до 30 отговарящи на интересите на съответния потребител. Продуктовият каталог ни дава възможността да генерираме реклама без да създаваме специални снимки или видеа, използвайки снимките на нашите продукти.

Втората половина от подготвителния процес е да се регистрираме по ДДС, тъй като Facebook е чуждестранна компания с регистрация в държава от Европейския съюз. Съществува и вариант да не се регистрираме, но за него след малко.

В случай, че решим да се регистрираме, разполагаме с два варианта. Първият е частична регистрация по чл. 97а от ЗДДС, а вторият – пълна регистрация по ДДС. Последиците от пропускането на тази стъпка включват глоба, изплащане на ДДС за предходен период и лихви върху сумата. Звучи неприятно, но както споменахме съществува и вариант, в който не се регистрираме по ДДС. И този вариант е напълно законен.

За щастие, ако използваме маркетинг агенция може да се споразумеем, да заплащаме рекламния бюджет на тях и да си спестим регистрацията по ДДС в точно този момент. Ние от GoOnline сме българска фирма регистрирана по ДДС и можем да ви издадем фактура за бюджета, който желаете да вложите в реклама.

В следващата статия ще разгледаме какво да правим след като сме готови да рекламираме в социалните мрежи. Ако предпочиташ да си спестиш изучаването на рекламата в социалните мрежи, можеш да се довериш на нашите експерти като се свържеш с нас тук.

Comments are closed.